زندگی کاغذی / ترانه
**
دلمو خوش می کنم که
توی انتظار امیده
خودمو گول می زنم که
بعدِ شب صبحِ سپیده
*
اما انتظار یعنی
رو جگر دندون بذارم
این چه صبحیه که واسه ش
عمریه شب زنده دارم
*
چه قد این کوه ها بلندن
چه قد این ابرا سیاهن
جاده ها چه سوت و کورن
چشمام اما چشم به راهن
*
تو خودش تپیده انگار
آسمونِ بی ستاره
توی قلبش دیگه انگار
ماه و خورشیدی نداره
*
توی تابلوی نقاشیم
قایق و دریا کشیدن
افقو تو این چشم انداز
همین نزدیکا کشیدن
*
طرح مبهمِ یه جفتو
توی این قایق کشیدن
همه چی آروم و خوبه
اونارو عاشق کشیدن
*
این یه تصویرِ دروغه
زندگیمون مثل این نیست
این که آیِنه نمی شه
هیچیمون که شکل این نیست
*
رو یکیشون خط کشیدم
پاروهاشونو شکوندم
بادبانو پاره کردم
قایقو به گِل نشوندم
*
یهو دریا زیر و رو شد
موج زد قایقو انداخت
منکه قبلن اون یکی رو
این یکی عاشقو انداخت
*
می دیدم اون دو تا عاشق
سراغ همو می گیرن
جدا از همدیگه دارن
دست این موجا می میرن
*
می شه مثل همه باشم
فقط ایستاد و نگاه دوخت
منظره شبیه ما شد
ولی واسه شون دلم سوخت
*
روی کاغذ دیواری
با اشکام قایق کشیدم
دریا آروم، افق نزدیک
دوتا هم عاشق کشیدم
*
دلمو خوش می کنم باز
من و این شب زنده داری
خودمو گول می زنم باز
من و این چشم انتظاری....
***
محمود ناظری
|
+| نوشته شده توسط محمود ناظری در دوشنبه نوزدهم مرداد ۱۳۹۴ |
یک اتاق با دو در نمایشنامه محمود ناظری...
ما را در سایت یک اتاق با دو در نمایشنامه محمود ناظری دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 104 تاريخ: دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت: 16:42